E - COMMERCE

Handel elektroniczny (e-commerce) stał się nieodzownym i wiodącym kanałem sprzedaży towarów i usług, który, mimo powszechności i łatwości dostępu, wymaga wdrożenia                   i przestrzegania szeregu regulacji i wymogów prawnych.

Doradzamy zarówno na etapie planowania, zakładania i uruchamiania sklepów i platform internetowych, jak i w ramach bieżącej obsługi prawnej, uwzględniając realia biznesowe            i zapewniając zgodność działania z wymogami prawa krajowego, unijnego, a także – w razie potrzeby – międzynarodowego. Na bieżąco monitorujemy ustawodawstwo krajowe, unijne        i zagraniczne, śledzimy orzecznictwo oraz rekomendacje i wytyczne UOKiK, aby sprawie reagować na zmiany prawne i efektywnie dostosować do nich biznes.

Profesjonalnie zajmiemy się:

• wsparciem prawnym i biznesowym w tworzeniu modelu świadczenia usług drogą elektroniczną (umowy SaaS);

• doradztwem przy opracowaniu i wdrażaniu modelu prawno-biznesowego usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym pod kątem odpowiedzialności podmiotów świadczących te usługi oraz ich skutków podatkowych (sklepy internetowe, serwisy internetowe, platformy internetowe, aplikacje mobilne, marketplace);

• opracowaniem i wdrożeniem:

– regulaminów usług świadczonych drogą elektroniczną dla sklepów, serwisów i portali internetowych, aplikacji na urządzenia mobilne;

– regulaminów loterii, promocji, konkursów, programów lojalnościowych;

– polityk prywatności, polityki cookies, polityki bezpieczeństwa;

– regulaminów zakupów, regulaminów dostaw, zwrotów, wymiany towarów, pouczeń o prawie odstąpienia od umowy, a także wzorów oświadczeń o odstąpieniu;

• opiniowaniem, negocjowaniem i sporządzaniem umów z dostawcami usług dla branży e-commerce (SEO, marketing, budowa strony www itp.), umów z deweloperami oprogramowania dla serwisów, platform internetowych i aplikacji mobilnych;

• doradztwem w zakresie tworzenia, uczestnictwa i korzystania z programów afiliacyjnych (partnerskich);

• przygotowaniem treści niezbędnych check-boxów;

• pomocą prawną w zakresie procedur reklamacyjnych, a także rozwiązywaniem sporów towarzyszących odstąpieniu od umowy zawartej na odległość i innych roszczeń konsumentów;

• pomocą prawną w zakresie rozpoznania skutków podatkowych sprzedaży i zakupów realizowanych z podmiotami zagranicznymi;

• realizacją i prawidłowym wdrożeniem założeń tzw. dyrektywy OMNIBUS, dyrektywy cyfrowej i towarowej oraz wsparciem w szczegółowych zagadnieniach związanych z ochroną konsumentów;

• szeroko pojętym audytem podmiotu w zakresie m.in. oceny zgodności z prawem procedur zawierania i wykonywania umów on-line, kontroli pod kątem występowania klauzul abuzywnych wraz z rekomendacjami w zakresie dostosowania aktualnych rozwiązań do wymogów prawnych;

• doradztwem w zakresie dystrybucji informacji handlowych drogą elektroniczną – marketing bezpośredni, niezamówiona informacja handlowa, marketing behawioralny, profilowanie, glokalizacja, e-marketing, ze szczególnym uwzględnieniem prawa konsumentów i regulacji ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz RODO;

• reprezentacją w postępowaniach sądowych w sprawach:

-niewykonania lub nienależytego wykonania usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym sprzedaży na odległość,

-naruszeń praw autorskich oraz praw do znaków towarowych wykorzystywanych w ramach świadczonych usług i sprzedaży towarów,

-naruszeń praw w wyniku świadczenia usług drogą elektroniczną, takich jak czyny nieuczciwej konkurencji.

Messenger